2070731207 |
Reptes d'indagació a primària. Capses d'aprenentatge |
2020-2021 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/2/2021 - 8/4/2021 (21 hores) de 17:15h a 19:15h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Investigar per comprendre és una metodologia de treball a l'aula que es fonamenta en la promoció de processos complexos d'indagació a partir de reptes. Des de l'inici de la seva vida els nens i les nenes indaguen i aquesta proposta intenta potenciar i aprofitar aquest esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge.
Aquesta proposta, que pot vehicular-se a través de capses d'aprenentatge, consisteix a generar situacions que afavoreixin mantenir una actitud davant del món basada en el fet de fer-se preguntes, formular-se hipòtesis i buscar respostes, que no és exclusiva del coneixement científic, per interpretar el món en què vivim i intervenir-hi. Es tracta d'una proposta multidisciplinària que té en compte els interessos dels alumnes i, per tant, és oberta i flexible.
|
| |
Objectius |
Pretenem que les persones participants:
Coneguin l'experiència d'Investiguem per Comprendre, els seus principis bàsics i alguns exemples concrets d'escoles que plantegen reptes d'indagació als seus alumnes.
Siguin capaces de dissenyar reptes d'indagació, d’ajustar els continguts, la forma de plantejar-los i la seva presentació.
Puguin plantejar com s'organitzaria una proposta d'aprenentatge d'aquestes característiques a les seves escoles. Horaris, mestres, agrupaments, durada, avaluació...
|
| |
Continguts |
Bloc 1
Pràctica amb reptes d'indagació reals.
Contextualització teòrica de la proposta.
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
Les competències i els continguts en l'Investiguem per Comprendre.
Bloc 2
Disseny d'investigacions amb els paràmetres de l'IC.
Treball en petit grup per elaborar investigacions.
Aspectes organitzatius de l'IC.
Bloc 3
Posada en comú de les investigacions dissenyades i avaluació.
Bloc 4
Com promoure la consciència de l'aprenentatge i l'autoavaluació.
Què i com avaluar.
Bloc 5
Propostes per a la concreció del projecte específicament a diversos centres.
Treball en gran grup per determinar aspectes concrets de l'organització al centre.
|
| |
Formador/a |
Albert Diez
|
| |
Avaluació |
S’hauran de presentar i compartir amb el grup les tasques encomanades: disseny d'un repte i disseny de la seva avaluació
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80% de les sessions, realització de les pràctiques proposades i lliurament del treball telemàtic.
|
| |
E-mail |
crp-santacolomag@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
04/02/2021 |
1715 |
1915 |
Sessió 2 |
dijous |
11/02/2021 |
1715 |
1915 |
Sessió 3 |
dijous |
25/02/2021 |
1715 |
1915 |
Sessió 4 |
dijous |
04/03/2021 |
1715 |
1915 |
Sessió 5 |
dijous |
18/03/2021 |
1715 |
1915 |
Sessió 6 |
dijous |
25/03/2021 |
1715 |
1915 |
Sessió 7 |
dijous |
08/04/2021 |
1715 |
1915 |
|
| |