Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2070731207   Reptes d'indagació a primària. Capses d'aprenentatge
2020-2021   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   4/2/2021 - 8/4/2021 (21 hores) de 17:15h a 19:15h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
  
   Activitat en format virtual
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Investigar per comprendre és una metodologia de treball a l'aula que es fonamenta en la promoció de processos complexos d'indagació a partir de reptes. Des de l'inici de la seva vida els nens i les nenes indaguen i aquesta proposta intenta potenciar i aprofitar aquest esperit investigador dels infants per contribuir al seu aprenentatge.
Aquesta proposta, que pot vehicular-se a través de capses d'aprenentatge, consisteix a generar situacions que afavoreixin mantenir una actitud davant del món basada en el fet de fer-se preguntes, formular-se hipòtesis i buscar respostes, que no és exclusiva del coneixement científic, per interpretar el món en què vivim i intervenir-hi. Es tracta d'una proposta multidisciplinària que té en compte els interessos dels alumnes i, per tant, és oberta i flexible.
  
Objectius   Pretenem que les persones participants:
Coneguin l'experiència d'Investiguem per Comprendre, els seus principis bàsics i alguns exemples concrets d'escoles que plantegen reptes d'indagació als seus alumnes.
Siguin capaces de dissenyar reptes d'indagació, d’ajustar els continguts, la forma de plantejar-los i la seva presentació.
Puguin plantejar com s'organitzaria una proposta d'aprenentatge d'aquestes característiques a les seves escoles. Horaris, mestres, agrupaments, durada, avaluació...
  
Continguts   Bloc 1
Pràctica amb reptes d'indagació reals.
Contextualització teòrica de la proposta.
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
Les competències i els continguts en l'Investiguem per Comprendre.
Bloc 2
Disseny d'investigacions amb els paràmetres de l'IC.
Treball en petit grup per elaborar investigacions.
Aspectes organitzatius de l'IC.
Bloc 3
Posada en comú de les investigacions dissenyades i avaluació.
Bloc 4
Com promoure la consciència de l'aprenentatge i l'autoavaluació.
Què i com avaluar.
Bloc 5
Propostes per a la concreció del projecte específicament a diversos centres.
Treball en gran grup per determinar aspectes concrets de l'organització al centre.
  
Formador/a   Albert Diez
  
Avaluació   S’hauran de presentar i compartir amb el grup les tasques encomanades: disseny d'un repte i disseny de la seva avaluació
  
Requisits de  certificació   Assistència a un 80% de les sessions, realització de les pràctiques proposades i lliurament del treball telemàtic.
  
E-mail   crp-santacolomag@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   04/02/2021   1715   1915 
 Sessió 2   dijous   11/02/2021   1715   1915 
 Sessió 3   dijous   25/02/2021   1715   1915 
 Sessió 4   dijous   04/03/2021   1715   1915 
 Sessió 5   dijous   18/03/2021   1715   1915 
 Sessió 6   dijous   25/03/2021   1715   1915 
 Sessió 7   dijous   08/04/2021   1715   1915 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent